Sunday, February 28, 2010

Mari berkenalan dengan juri kamu sekalian yo!

Salam,

First of all, nak inform korang yang saya away sebenarnya ni.. Saya berada di Bangi since semalam. Esok adalah hari terakhir teman hubby ambil gambar bertandang pula. Semalam hari pernikahan Amirah & Khairul. Amirah menggayakan baju Jojet silk putih Dina Halim manik pink sebagai busana nikahnya. Manakala pelamin sanding yang menjadi piihan Mira adalah Red is Cinta.

Gambar? Ouh.. InsyaAlah next week la ye? One by one ok? Saya nak update pelamin mini Ely dulu. Sebab pelamin mini Ely tu akan saya promote sempena PAMERAN PENGANTIN MALAYSIA 2010 @ PWTC 12-14 MAC nanti.. Sooooo.. Please, please take note of the date.. Why?? Selain menawarkan promosi yang menarik, Dina Halim turut mengsponsor roses for 1000 lucky visitors.. (uhuk, uhuk..belum mampu lagi i nak sponsor TV Plasma youuu..)

Ok, update mengenai Online contest sikit ;
Seperti yang anda sedia maklum, contest ini ada 4 orang juri. Saya selaku juri pemerhati je sebenarnya. Ada banyak sebab saya tak boleh jadi juri yang memberi markah. Saya hanya memantau aktiviti juri, di samping memberikan komen balas terhadap komenan juri mengenai entri2 kamu sekalian. Meh saya kenalkan serba-sedikit mengenai juri tersebut ;

JURI PERTAMA
Saya lah, yang juri pemerhati tu. Saya meninggalkan komen di semua entri tak kira entri top 10 mahupun tidak.. Malah, ada entri yang tak layak di pertandingkan pun saya lawat juga.. Saya sangat menghargai waktu kamu semua dalam meluangkan masa bersama kami.

JURI KE DUA
Encik Sebumbung. Ye, seperti yang antara kamu ketahui Encik Sebumbung ini hubby saya. Tapi apa yang saya suka tak semestinya di persetujui oleh dia. Oleh yang demikian, saya memerlukan beberapa orang juri lain. Encik Sebumbung secara jujurnya baru membaca beberapa entri. Kalau anda perasan, ada entri yang telah dia tinggalkan jejak. Ada yang belum, itu saya tak boleh paksa ok?

JURI KE TIGA
Puan Z. Beliau adalah seorang yang cerewet dan teliti. Update setakat hari ini, telah berjaya menghabiskan membaca semua entri dan sedang pening kepala hendak memiih top ten sekarang. Whoaaa... Adakah kepeningan beliau menandakan sesuatu yang baik atau tidak? Saya belum pasti kerana hanya berkesempatan berbual pendek dalam telefon sahaja. Menurut beliau, akan membuat lawatan ulangan sekali lagi kelak.

JURI KE EMPAT
Cik Nur . Seorang yang tegas dan teliti, malah beliaulah yang sudahpun memilih top 7 pada minggu ini. Tak memerlukan masa yang panjang kerana berpengalaman memeriksa karangan murid-murid kerana beliau adalah seorang cikgu tuisyen part-time.. Haaa.. Takut takkk? Eehehe.. Siap MMS gambar buku pemarkahan pada saya, dan email ulasan kenapa orang yang terpilih itu patut menang pertandingan ini. Cik Nur juga ada meninggalkan jejak di beberapa blog (yang saya dapat detect).. Cik Nur sebenarnya adalah peminat bahan bacaan yang tegar. Dari komik sehinggalah ke novel sastera. Esei terpilih berdasarkan niai-nilai keunikan sebuah cerita katanya..

sedangkan orang yang tak kenal erti cinta pun dah boleh jatuh cinta
baca apa yang mereka tulis dengan lebih bersahaja ni sebab ini adalah sesuatu
yang lahir dari hati, bukan plagiat from ayat novel.

Cik Nur memberikan komen atas alasan apa esei itu terpilih. hati2 ye.. Dia biasa baca novel..huhu




Okay lah, dengan ini.. Berikan kami sedikit lagi waktu untuk mengumumkan TOP TEN nya nanti ye. InsyaAllah end of next week? Ok? Ok lahhh.. huhu...

p/s : nak tengok Casa Impian lah.. Bagi korang yang DIY biik pengantin, tengok cerita-cerita macam ni bagus tau!

8 comments:

  1. alamak esei sara pendek je..hehe cam xda harapan je..huhu..
    pe2 pun good luck kat juri & para2 pemenang nanti..

    ReplyDelete
  2. h0h0..takowt nyew..esei sy mcm budak skolah jew..
    mmg fail bab2 nk mengarang esei neh..apetah lg mawu membuatkan hati org meruntun membacenyew..mmg amt payah lah..ad0yai..ape pn sy serahkan pade juri..pasti mereka arif dlm menilai..kalo ade rezeki,adelah..kalo xde,xpelah..yg penting sy dh cube dan usaha..
    gud luck to all contestant..dan kepada juri, selamat menjalankan tugas anda... (~.^)

    p/s:xsabar rs nyew nk g pameran pengantin bln 3 ni..whoaah, kenduri kt bangi tu gune pelamin red is cinta kew..ouh..sgt suke pelamin itu~ *admire*

    ReplyDelete
  3. owh...my esei pun teruk...hehe...klu entry yg xde komen from other juri except juri pemerhati tu kiranya xlayak la yek T_T hehe...bahekla...gudluck alls =)

    ReplyDelete
  4. Yalah kalau tahu jurinya cikgu esei mesti buat elok-elok.. Saya tahu contest ini pun lagi beberapa hari nak closing date.

    Kalau dah bukan rezeki apa nak buat tapi yang seronok dari contest ini saya dapat teman-teman baru :)

    Kak Dina, pameran pengantin nanti tak dapat hadir sebab ada kenduri di Terengganu rumah keluarga angkat. Sayangnya...terlepas saya semua promosi hebat2. Sedih pula rasa...

    ReplyDelete
  5. adoiii semakin berdebar2 plak rsanya...huhuh

    ReplyDelete
  6. huhu...jurinye sgt2 gempak..uwaa...habeslah hana..bahasa tunggang langgang..sob sob..

    ReplyDelete
  7. wah!! cam susah je nak menang.. takper takper.. semua orang ada rezeki masing masing.. good luck semua.. *dupdapdupdap dalam hati*

    ReplyDelete
  8. salam semua..

    Alaaa, jangan la ada yang merendah diri.. Saja je akak bikin gempaks starz LG..ehehe..Jangan risau2 k..kalau tak ada rezeki contest ni, mana tahu next contest pulak, kan? Just stay tuned with us.. ada la nanti contest baru akan muncullllll...weee~

    ReplyDelete