Thursday, October 11, 2012

TIP : Kelihatan Cantik Di Hari Bahagia.

Assalamualaikum..

Hari ni akak nak kongsi mengenai kecantikan pulak. suka pulak akak kasi tip kat korang semua..ni semua hasil pembacaan ye..tadi tengah selak2 majalah terasa nak share dgn anda semua apa yg akak baca tadi. Mesti semua b2b pun nak kelihatan segar dan cantik masa majlis berlangsung kan.

1. Elakkan stress.

Semua orang pun faham kenapa anda akan stress masa tarikh majlis anda hampir tiba. *ayat majalah* haih.
nasihat akak, cuba elakkan membuat semua perkara sendiri. anda perlu percaya kepada keluarga, kawan-kawan dan org disekeliling anda untuk menyelesaikan semua yang berkaitan majlis anda nanti. anda kan bakal raja sehari. so, xperlu pening-pening. biar semua org lain yang uruskan. anda hanya perlu tahu semuanya siap!!! boleh gitu..^___^

2. Banyak minum air kosong.

Ini penting ye, untuk kesegaran kulit anda nanti. percayalah kalau anda minum air dgn cukup, badan dan kulit anda akan segar dan lebih bertenaga. tapi akak rasa semua org pun tahu perkara ni kan..kan..kan..

3. Tidur Lapan Jam Sehari.

kebanyakan b2b sering tidak cukup tidur dan ini menyebabkan badan anda menjadi tidak bermaya. jika anda ingin kelihatan segar dan bertenaga anda perlulah mempunyai tidur yang cukup.

4.  Pelembab Muka.

Owh, akak pernah terbaca mengenai. 6 bulan sebelum majlis anda nanti. anda disarankan supaya tidak memakai makeup dan bedak. boleh anda bayangkan keadaan muka anda tanpa makeup. *_*
kenapa tak boleh makeup? hah, jawapannya adalah, supaya kulit muka anda bebas dari bahan-bahan yg tak sepatutnya.. tapi kepada mereka yg mempunyai masaalah kulit kering, anda boleh memakai pelembab yang tidak berminyak. dan jika nak pakai bedak, gunakan bedak yg bebas minyak juga ye. supaya kilit anda sihat di hari bersejarah anda nanti..:)

5. Vitamin.

Pengambilan vitamin sangat bagus untuk tubuh badan. jika anda bukan seorang yang pengemar pil, anda boleh memperbanyakkan memakan buah-buahan dan sayur sayuran berdaun hijau. vitamin A, C dan E berperanan aktif untuk melindungi membran sel tubuh dan kerosakan sel dalam tubuh badan.

heeem...faham eh, okeylah..cukuplah 5 ni kan..nanti kalau ada apa2 yang akak nak tambah akak tambah ye..sekarang yang akak ingat 5 ni jelah..hahaha..

okey, bye..

XOXO :

kak Lisa ^___^




No comments:

Post a Comment