Friday, August 27, 2010

PENAFIAN @ PEMBERITAHUAN

INI PENTING ;
Segala isi kandungan dan gambar-gambar di DINA HALIM's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada DINA HALIM's blog. Sekian, dimaklumkan sekali lagi.


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

- Oh~ di atas ini ada link puan Viruspadu, saya linkkan supaya sesiapa yang tak insof2 lagi dan berniat jahat *gunting dalam lipatan* , silalah insof.. Jangan la ingat kita di alam siber ni boleh nak menyorok-nyorok bila dah buat orang. Saya juga tidak teragak-agak mengambil tindakan pada sesiapa yang meninggalkan apa jenis komen yang boleh mendatangkan perasaan tidak sedap hati pada saya dan keluarga saya.

Tq adik manis sepet, yang memberikan akak tunjuk ajar. Terima kasih, sifu :) 

p/s : saya tak kisah sama sekali jika mana-mana gambar dan ayat dalam blog ini di ambil dan di letakkan di blog saudara / saudari, asalkan blog Dina Halim di berikan kredit.
 
p/s lagi : Noks, blogger yang tegar akan faham apa yang saya rasa. Mentang-mentanglah saya ni blogger pemalas tahap gaban perkasa hitam, itu tak bermakna saya suka kalau orang copy paste apa yang saya tulis, tanpa meminta izin. Saya pun segn ok, nak copy paste apa2 tanpa izin orang.

7 comments:

  1. ha....tu dia! merasalah sapa yg selalu wat keje2 gini. amik kau! hahaha...bagus la kak nad tepek info gini. bior org2 spesis copy paste tu sedar..

    ReplyDelete
  2. :) ye la Ai, tak kisah la kalau isi ala2 sama kan, tapi kalau copy paste je, melampau la tu. Sebijik-sebijik ayat nak copy..kadang-kadang kita tulis tu, berhari-hari nak fikir idea. At least, minta izin la, takkan akak nak marah kalau orang minta elok2 kan?

    ReplyDelete
  3. siapakah itu?? hehehe
    contoh ayat kak??

    -izzat-

    ReplyDelete
  4. wah~ izzat mahu bergosipkah? hehe..akak takkan bagitahu, harap2 orang yang buat tu tak buat lagi je :D

    ReplyDelete
  5. Dina, guess what, someone trying to be funny with me too. Why must they leave such comment in the our blog? I just pray to Allah & hope that they will realize that they are not doing it right. Sabr & surely HE will protect us. Insya Allah.

    ReplyDelete
  6. Dear Sher,

    Sabar je, ok? Asalkan dia tak melampau batas sudahlah. Lagipun, kita ni byk kerja lain dari nak melayan childishness punya perangai. Lagipun, kalau sedar & rasa kewujudan Allah, tak lah dia buat macam tu :)

    ReplyDelete
  7. mcmana nak jadikan gambar tu org tak leh right click. tolong ajar? email saya nurulainiwahab@yahoo.co.uk

    ReplyDelete